Nak Dapat Harga BEST? Jom jadi ahli dengan saya

Hubungi saya

Nama: Nurul Jannah Bt Sulaiman
shaklee ID : 877171,
sms whatsapp : 0195701403
Fb : Nur Maawa
Page Fb: Pretty Raudhah (Vitamin)

Isnin, 29 Julai 2013

Puasa kurus, RAYA gemuk??? oh no no no

Ok ari tu dah bgtau semua produk shaklee yg dijual dalam Malaysia adalah halal. siap pengilangan berbeza lagi utk produk yg akan dipasarkan di negara Islam. contohnya Malaysia dan Indonesia..

Oleh itu hari ni nak sembang pasal raya. huhuhu raya memang la ada 1/3 bulan lagi, tapi pengeposan guna pos laju terakhir 2/8/13 kalau barang nak sampai sebelum raya... lg pun masa tu ramai yg dah nak balik kg kan...

masa raya ni, macam2 la yang kita akan makan... rugi rasanya tak menikmati juadah hari raya. tapi almaklum juga, mana ada juadah raya yang sihat dan utk diet!!! ha mcm mana nak buat ni? takkan sebulan puasa, buang lemak dlm badan, tp 2 hari raya lemak dah bertimbun balik... oh no no no no!!

gambar dari affienda.blogspot.com

ha... meh nak share skit produk shaklee yang dapat nak bantu sedikit sebanyak masa kita makan makanan yang enak2, berlemak, berminyak, berkarbohidrat tinggi, dan bergula banyak tu....

1. meh kita amik lecithin 3 biji setiap kali selesai makan juadah raya tu....kenapa?
sebab dengan pengambilan lecithin, lemak, minyak yang kita makan tu, akan mudah terurai kepada bentuk yang lebih kecil dan mudah dikeluarkan daripada badan, tak la bertempek dan disimpan sebagai lemak tambahan dalam badan kita.

2. dah amik lecithin, makan la sekali dengan alfalfa!! sebab apa?
sebab bila lecithin dan kepung lemak2  dan minyak2 tu, alfalfa akan jalankan fungsinya sebagai fiber untuk serap minyak dan lemak tadi untuk terus dibawa kedalam usus besar utk dinyahtinja.... mesti urusan kita tu lancar je nanti.... tapi still kena minum air kosong dengan banyak ye...

3. ambil lah juga b complex. apa kena mengena???
eh!! ada kena mengena tau... bila kita beraya of course la makan kuih raya, air manis. semua yang manis2 tu kalau berlebihan dalam badan, badan pun tak nak guna, so dia simpan jadi lemak.... aduhai tambah lagi lemak. oleh itu, dengan adanya b complex, ia akan pastikan gula2 yang ada dalam darah akan ditukarkan kepada tenaga, bukan kepada lemak ye... so sepanjang hari kita akan bertenaga bukan kuyu dan lemak sebab banyak makan....

4. perut memulas? macam2 dah makan?? meh ambil peppermint ginger.
sangat sesuai kalau mengalami ketidakhadaman makanan. dari sumber semulajadi dan sangat syok bila makan peppermint ginger ni, tapi makan bila dah habis beraya atau dah duduk rumah la ye... nanti angin keluar atas bawah malu plak kat umah orang kan.... hehhehe jadi tak perlu la nak standby E** sebab kita tak tau bahan kimia yang digunakan tu. Go for natural supplement!! heheh berkesan...
gambar dari suriz-on-click.blogspot.com

So macam mana? kalau anda menitik beratkan kesihatan tapi masih teringin nak makan juadah raya yang sangat enak tu, meh kita standby stok awal2...


Nak daptkan Harga Hebat Produk Shaklee? Hubungi saya

Nama: Nurul Jannah Bt Sulaiman
ID : 877171
sms@ whatsapp : 0195701403
email: jannahshoppe@gmail.com
FB : Nur Maawa
Page FB: Pretty Raudhah (Vitamin)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan