Nak Dapat Harga BEST? Jom jadi ahli dengan saya

Hubungi saya

Nama: Nurul Jannah Bt Sulaiman
shaklee ID : 877171,
sms whatsapp : 0195701403
Fb : Nur Maawa
Page Fb: Pretty Raudhah (Vitamin)

Isnin, 18 Mac 2013

Supplement oh supplement... berkesanlah atas diriku...

Seperti yang telah saya janjikan... nak sambung pasal entry pagi tadi. Supplement tak berkesan.

Sekali lagi saya tekankan masalah atau punca utama kenapa supplement kurang berkesan pada diri kita iaitu:

  • ada masalah pembuangan air besar   --> klik utk maklumat lanjut
  • kurang minum air
  • makan supplement on off sekejap makan, sekejap berenti
  • makan semua supplement sebelum tdo
  • makan tidak mengikut aturan
  • pengamal kopi, teh, air bergas yg tegar. 
  • makan supplement dengan air kopi, teh dan air bergas.
Point penting pertama saya dah ulas. Boleh baca entry saya tu ye...

sekarang nak citer pasal point yang kedua iaitu

Kurang minum air!!!!

pernahkah anda sukat berapa banyakkah air masak atau air kosong yang diminum sepanjang hari? adakah anda boleh nyatakan dengan tepat berapa banyak air yang telah diminum sejak bangun dari tidur sehingga sekarang? atau hanya agak2 saja. Dah ckup banyak dah saya minum hari ni.. padahal cuma minum 2 gelas air pagi tadi selebihnya minum air manis.... air manis, berperisa tak kira ye...

kenapa anda tak sukat? sebab ia tak penting kan..kan kan kan? hehhehe saya dulu tak minum air masak langsung. tak boleh telan. nak muntah semula kalau minum air masak. sebab saya memang dah biasa minum air manis atau berperisa sejak kecil. nak minum mesti ada manis kalau tak, tak minum la saya. tapi sekarang saya mesti risau kalau tak minum air masak secukupnya, dah standby 2 botol air 2liter sehari mesti saya habiskan. jadi kalau habis 2 botol tu baru la lega.. saya yakin saya dah cukup minum air masak sebanyak 4 liter sehari.

Jika anda nak amalkan supplement sila lah minum air banyak banyak banyak.... sekurang2nya 3 liter sehari. Kenapa nak kena minum air banyak sangat ni? kalau anda ibu yang menyusukan anak... banyak vitamin yg kita amalkan untuk dapatkan kesan yang positif, tapi tanpa air, vitamin tu semua tak dapat diserap oleh badan. kalau serap pun sukar untuk diproses atau sukar untuk sel melakukan tindakbalas yg sepatutnyer. Jadi macam mana kita nak dpt hasil supplement tu dengan baik?

Minumlah air sekurang2nya 3 liter sehari, kita takkan gemuk air kalau minum air banyak... malah orang yang gemuk air tu sebenarnya tak cukup air dalam badan. Bila badan kita selalu sangat tak cukup air, maka otak kita akan kata, oh badan tak cukup air. apakah tindak balas otak? otak akan kata, semua air yang masuk dalam badan mesti kena simpan sebagai plan kecemasan.. macam kita la... dpt notis esok tak de air, sbb ada pembaikan paip air. confirm hari ni kita tadah air banyak2 yg dpt utk bekalan hari esok. jadi bila otak dah hantar arahan macam tu, semua sel akan simpan air banyak2. sebab tu kita jadi kembang... asal minum air je semua air ditahan. berat kita pun bertambah-tambah.

lain pulak ceritanya kalau kita minum air banyak... tiada arahan oleh otak utk simpan air, malah air yang berlebihan akan dikeluarkan melalui proses perkumuhan. otak tidak akan risau tentang kekurangan air lagi, jadi air yg dah tak segar akan dikeluarkan dan ganti dengan air yang lebih segar setiap masa sebab kita selalu minum air. bila sel kita segar, maka proses tindak balas dalam sel akan bertambah baik, badan pun tak de masalah kelesuan, sel tak penat atau lemas dgn air yg ditahan...

hasil tindakbalas sel atau nutrisi yang telah diproses sedia digunakan utk menyihatkan badan kita, aliran keluar masuk air dalam sel sama2 akan bawa masuk nutrisi yg baik dan bawa keluar sisa yang tak diperlukan. dengan itu supplement yg dimakan akan menampakkan hasil yg sangat positif. dengan ini kita akan membuang sisa-sisa yang tak elok utk badan, yg tinggal yang nutrisi  yang terbaik je utk badan kita... kan bagus tu? dengan itu, badan tak de bende tak elok, boleh la berfungsi dengan cekap!

jika kita kurang minum air, air tak keluar masuk dari sel, sel tahan cecair lama, maka bahan yg tak diperlukan juga masih berada dalam sel dan boleh merosakkan perkara yang baik dalam tersebut. dengan ini badan kita akan penuh dengan sisa-sisa toksin yang tak dapat dikeluarkan. bila penuh toksin, angin pun datang, asid semua ada, sakit badan, sakit urat, sakit kepala, mudah stress, senang dapat penyakit. dan pada masa itu supplement tak membuahkan hasil dan anda kata PENIPU LA SELLER NI... huhuhu

p/s:  TIPS UNTUK HARI NI. SEBULAN SEKALI, AMALKAN MINUM AIR KELAPA MUDA TANPA GULA UNTUK PROSES MENEUTRALKAN SEMULA BADAN KALAU ADA BANYAK SANGAT MINERAL YG BERLEBIHAN. BADAN AKAN SEGAR, SUPPLEMENT AKAN LEBIH BERKESAN. SEKALI SEBULAN YE, BUKAN SETIAP HARI. kalau setia hari, tak jd supplement tu semua akan flush out oleh air kelapa muda tu. tetapkan satu hari, anda tak perlu amik supplement, dan minum lah air kelapa muda barang segelas. disamping air masak yang banyak ye my dear.... esoknya sambung balik pengambilan supplement.

so KESIMPULANNYA: tolonglah minum air sekurang2nya 3 liter sehari. ibu menyusukan anak kena lebih lagi tau.

Nak daptkan Harga Hebat Produk Shaklee? Hubungi saya

 Nama: Nurul Jannah Bt Sulaiman
ID : 877171
sms@ whatsapp : 0195701403
email: jannahshoppe@gmail.com
FB : Nur Maawa
Page FB: Pretty Raudhah (Vitamin)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan