Nak Dapat Harga BEST? Jom jadi ahli dengan saya

Hubungi saya

Nama: Nurul Jannah Bt Sulaiman
shaklee ID : 877171,
sms whatsapp : 0195701403
Fb : Nur Maawa
Page Fb: Pretty Raudhah (Vitamin)

Rabu, 6 Mac 2013

Anak: gigi rosak!!

Hari ni nak cerita lagi betapa pentingnya kalsium dalam tubuh badan kita.
Selalu kita ingatkan anak-anak, tak mo makan gula-gula ya, tak mo makan aiskrim ye, tak mo makan jeli salalu ye... nanti gigi rosak...

tapi pernah tak kita wonder... kenapa ada anak2 yang rajin makan gula-gula dan aiskrim tapi gigi dia cantik je? dan kenapa ada anak-anak yang memang kurang makanan manis tapi giginya hitam, reput???

mesti ramai yg kembang kuncup je (termasuk la saya) kalau pegi mana2 org puji.. "wah cantiknya gigi" , kalau pegi jumpa doktor gigi, doktor kata " bagus ye, gigi cantik, pandai jaga, hari2 gosok gigi ye?". hehhehehe seronok tak? seronok kan.... tapi mesti risau tgk gigi anak perempuan yang comel yg mula hitam dan reput... alahai anak dara aku ni, tak comel dah jadinya. kenapa jadi mcm tu? adakah kita nak bekalkan kalsium kat anak kita bila gigi hitam? huhuhu

Sebenarnya di sini lah pentingnya pengambilan kalsium oleh ibu-ibu. tak kisah la sebelum jd ibu ke. mom to be ke, sedang menyusukan anak ke... paling penting ialah ibu-ibu yang mengandung pastikan lah pengambilan susu dengan konsistent. kenapa ? mesti ramai dah tau, ibu-ibu mengandung perlukan kalsium yang banyak. kalsium utk bekalan diri sendiri dan juga untuk anak dalam kandungan.

kalsium yang ada dalam badan ibu akan digunakan untuk dibekalkan kepada anak. Jika sebelum ni anda tak pernah ada masalah kejang, sakit kaki, sakit tulang, kepenatan.. tak de masalah kekurangan kalsium la kan.. tak bermakna bila kita mengandung takkan timbul masalah kekurangan kalsium. kalsium dalam badan akan diberikan kepada anak, maka kita perlukan kalsium tambahan utk diri sendiri dan juga anak dlm kandungan, sebab kalsium yg sedia ada tu belum tentu mencukupi untuk anak kita dalam kandungan.

sebab itulah juga, ibu menyusu anak juga perlu pastikan mendapat kalsium yang secukupnya. sebab bukan untuk diri sendiri saja malah untuk susu yang dihasilkan untuk anak kita. Bila badan mempunyai kandungan kalsium dan protein yang tinggi maka mudahlah susu dihasilkan. maka kita akan berjaya menghasilkan susu dengan kuantiti dan kualiti yang baik. Jika tidak mahu anak kita mengalami masalah reput gigi dan tulang di kemudian hari, kita perlukan pastikan pengambilan kalsium kita dengan cukup.

macam mana nak tau cukup kalsium ke tak? biasanya kalau kita kurang kalsium, badan kita akan mula sakit-sakit, kejang otot, sakit lutut, sakit kaki, tulang temulang berbunyi bila kita bergerak, sukar tidur dan keletihan, sbb otot tak kuat.

tapi saya tak boleh la minum susu.. nak muntah, memang tak tertelan.. mcm mana nak buat? Cubalah ambil suplement dari Shaklee, iaitu OSTEMATRIX. Supplement khas untuk membekalkan kalsium yang mencukupi untuk tubuh kita sama ada semasa mengandung atau menyusukan anak. Ia bukan sekadar kalsium biasa, tapi kalsium yang sedia diserap oleh badan dengan mudah. Jika kita ambil kalsium semata-mata ia belum boleh diserap terus, ia memerlukan nutrien lain utk membantu ia diserap masuk ke dalam tubuh. Maka dengan ostematrix tak perlu risau, ia telah di tablet kan dengan nutrient penting sepertu magnesium dan vitamin D supaya dapat diserap terus ke dalam badan.

Insya Allah, jika kita cukup kalsium, anak kita akan mempunyai gigi yang cantik dan tulang yang kuat. :D

Nak daptkan Harga Hebat Produk Shaklee? Hubungi saya
Nama: Nurul Jannah Bt Sulaiman
ID : 877171
sms@ whatsapp : 0195701403
email: jannahshoppe@gmail.com
FB : Nur Maawa
Page FB: Pretty Raudhah (Vitamin)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan