Nak Dapat Harga BEST? Jom jadi ahli dengan saya

Hubungi saya

Nama: Nurul Jannah Bt Sulaiman
shaklee ID : 877171,
sms whatsapp : 0195701403
Fb : Nur Maawa
Page Fb: Pretty Raudhah (Vitamin)

Selasa, 26 Februari 2013

Adakah kurang Kalsium?

 Salam subuh semua... :) hari ini dalam sejarah, saya bangun awal sejak 3 bulan lepass... huhuu Alhamdulillah diberi lebih kekuatan sekarang.

Sebenarnya tgh dok tunggu Asc Time table tu generate jadual baru utk sekolah. So sesambil tu saya update blog dulu. Hari ni pasal sakit tulang, sendi, kejang kaki, nak muntah dan keletihan.

Bila kita mengandung atau menyusukan anak kita akan memerlukan lebih banyak kalsium. Jadi kalau kita kurang atau tak minum susu atau sumber tenusu yang lain, maka confirm la akan berlaku kekurangan kalsium dalam badan. Especially kalau mengandung dan bukan anak pertama, pastinya kalsium dalam badan kita tak banyak mana.

Maka bermula lah sakit2 berikut akan menyerang kita ( saya la yang utamanya ).
  1. pernah tak anda sakit rahang? bila buka menguap nak tutup mulut semua ia akan berlaga dan berbunyi, seterusnya akan rasa sakit sedikit. Jika ia berterusan maka akan akan mula sakit rahang dan susah utk membukanya, dan tak boleh nak makan... huhuhu pernah ku alami ketika mengandung anak yang kedua dulu, dan kini tanda2 ingin berulang pun sudah mula.
  2. Selalu kejang, tak kiralah mana2 bahagian badan, kaki ke, perut ke.. sesetengah org takboleh sejuk malam, senang kena kejang kaki, atau diserang kejang perut bila nak bangaun dari pembaringan.
  3. sendi2 mula berbunyi "kluk klak". bila kira turun tanggan, betulkan tulang2 kita akan berbunyi. huhuhu.
  4. untuk yang kerja kena selalu berdiri dan berjalan, mula diserang sakit lutut dan suka, sakit urat saraf. terutama kawasan yang mempunyai sejarah kemalangan.
  5. keletihan... biasanya bila balik rumah lepas habis kerja kita jadi flat. dah tak larat nak buat apa2. rasa nak baring dan terasa badan sangat penat.
  6. susah tidur, atau tidur rasa kurang selesa, maka kita tak dpt tidur yg berkualiti menyebabkan kita pun susah utk bangun pagi dan masih terasa letih
  7. sering muntah.. mudah loya

Macam mana nak atasi semua masalah ni? huhuhu soalan tu tuju kat diri sendiri kot.. huhuhu
So sebenarnya semua tu tanda kita kekurangan kalsium, kita perlu lebih banyak kalsium utk susu yang kita hasilkan utk bayi yg kita susukan, atau kalau mengandung memang kalsium yang banyak diperlukan utk pertumbuhan bayi. Untuk pastikan anak kita cukup kalsium, tak de masalah gigi dan tulang di kemudian hari kelak, maka perlulah kita menjadi peminum susu yang tegar.

Sekiranya anda seorang yg suka minum saya, saya yakin masalah di atas kurang berlaku, masalahnya jika berlaku pastilah kita bukan org yg suka minum susu ( saya la tu ). Maka dengan itu, apa kata kita telab saja tablet susu dari Shaklee... Mana ada tablet susu dari shaklee?? hehehe Tablet susu tersebut ialah OStematrix...

membekalkan kita dengan kalsium bersama magnesium supaya memastikan kalsium yang diperlukan dapat diserap sepenuhnya oleh badan kita. Ok. sampai sini dulu, nanti saya update testimoni selepas mengambil Ostematrix ni. Kalau nak ikutkan dah banyak kali jugak entry saya cerita tentang testimoni Ostematrix


Nak daptkan Harga Hebat Produk Shaklee? Hubungi saya
Nama: Nurul Jannah Bt Sulaiman
ID : 877171
sms@ whatsapp : 0195701403
email: jannahshoppe@gmail.com
FB : Nur Maawa
Page FB: Pretty Raudhah (Vitamin)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan